STADIONIN YRITYSYHTEISTYÖ - YHTEISTEN ARVOJEN KUMPPANUUTTA
Uuden Olympiastadionin syntymää ovat olleet mahdollistamassa stadionin 28 yhteistyökumppania. Kumppanuudet ovat mahdollistaneet stadionille huippulaadukkaan varustelun ja kumppaneille mahdollisuuden hyödyntää stadionin puitteita ja näkyvyyttä omassa asiakaspinnassaan. Yhteistyön pohjana ovat yhteiset arvot.
Olympiastadionin 28:aa yhteistyökumppania voi kiittää paljosta. "Kaikki se, mikä saa stadioniin elämään ja hengittämään tuli kumppanuuksien tuloksena. Ilman näiden yritysten osoittamaa yhteiskuntavastuuta ei olisi stadionin toimintaakaan”, toteaa Olympiastadionin markkinointi- ja viestintäjohtaja Marju Paju kiitollisena.
"Toki yhteistyö on aina vastikkeellista ja tarjoamme osaltamme kumppaneillemme mahdollisuuden hyödyntää stadionia monin tavoin", jatkaa Paju.
Onnistunut yhteistyö antaa paljon kaikille
Yksi stadionin yhteistyökumppaneista on Isku, joka kalusti uuden stadionin sisätilat. Iskulla on stadionilla näyttävä showroom, vierailijakeskus Isku Lounge, jonka pop up -näyttelyissä tullaan näkemään modernia suomalaista designia. Isku valmisti myös alkuperäiset Tuoli 53 -istuimet Bistro Stadion -ravintolaan, kunnianosoituksena niin Iskun ja kuin stadionin pitkälle historialle.
”Iskua ja stadionia yhdistää kotimaisuus, historia, laatu ja ekologiset arvot. Kun kyse oli tästä arkkitehtoonisesta ikonista, oli selvää, että olemme mukana tavalla tai toisella. Sidosryhmiimme kuuluu arkkitehtejä, muotoilijoita ja suunnittelijoita, joita on hienoa tuoda upeasti restauroidulle stadionille. Ikoniset jutut pitää säilyttää, ja tässäkin Isku on samoilla linjoilla”, Iskun muotoilujohtaja Antti Olin kertoo.
"Vielä kun tilanne normalisoituu ja voimme tarjota kansainvälisille vieraillemme ainutlaatuisen kohtelun stadionkäynnin yhteydessä, syntyy hieno kokemus”, Olin toteaa.
Ikuistetut suurhetket yhdistävät
Arkkitehtooninen kansallisaarre on täydellisen sopiva pari myös toiselle visuaaliselle tekijälle. Kuvauksen ja tulostamisen jättiläinen Canon saa stadionyhteistyöstä yhteisen kodin asiakkaidensa kohtaamiseen. Elämysten ikuistaminen on luonteva linkki toimijoiden välillä.
”Stadion on kuvantajille tärkeä visuaalinen elementti. Yhteistyö tukee meidän näkyvyyttä tärkeissä kohderyhmissämme ja synnyttää positiivisia asiakaskohtaamisia”, Canonin markkinointi- ja viestintäjohtaja Markus Winnett kertoo.
Stadionin kokoustiloja sisustaa Canonin tulostustekniikalla toteutetut uniikit verhot, joissa toistuu hetkiä urheilun ja stadionin historiasta. Niin kutsutulle Tähtien käytävälle saadaan tulevaisuudessa Canonin toteuttamaa elämyksellistä sisältöä.
Winnett odottaa yhteistyöltä pitkäjännitteistä tekemistä ja esimerkiksi yhteishankkeita muiden stadionin toimijoiden kanssa.
”Japanilainen yhteisön eteen työskentely liittyy kumppanuuteen ja hyvinvoinnin edistämiseen. Tämä on vahva linkki stadionin ja meidän tarinoiden välillä”.
Hyvinvointia ja elämänturvaa yhdessä
Elämänturvayhtiönäkin tunnettu vakuutusyhtiö LähiTapiola haluaa tukea arkista hyvinvointia, eikä olla ainoastaan olemassa silloin kuin jotain sattuu. Siksi LähiTapiolan kumppanuus näkyy stadionilla liikuntamaailmassa, jossa kaikenikäiset suomalaiset voivat käydä liikkumassa ja onnistumassa.
”Kulttuuri ja urheilu on yhteisöllistä ja voimaannuttavaa. Asiakkaidemme omistamana yhtiönä me haluamme tarjota suomalaisille matalan kynnyksen yhteisiä elämyksiä”, LähiTapiolan suunnittelujohtaja Kirsi Juusti kertoo.
LähiTapiolan kumppanuus näkyy muun muassa maanalaiskerroksen liikuntamaailmassa sympaattisina kannustusviesteinä juoksuradan reunoilla. Tulevaisuudessa kumppanuus voi kohdentua esimerkiksi lasten liikuntatapahtumiin. Kirsi Juusti toivookin tulevan yhteistyön mahdollistavan elämyksiä niin LähiTapiolan asiakkaille ja sidosryhmille kuin muillekin.
”Hienoa, ettei stadion ole vain ammattiurheilijoille, vaan kohtauspaikka kaikille. Koko kansan stadion.”
Olympiastadionin uusi aikakausi on käynnistynyt. Uudistetulla Olympiastadionilla on läsnä niin menneisyys, nykyisyys kuin tulevaisuus. Yhteistyökumppanimme jakavat arvomme ja ovat merkittävässä roolissa mahdollistamassa niin arjen kuin tapahtumien elämyksiä suomalaisille ja Suomessa vieraileville. Uudistettu Olympiastadion on Suomen tärkein suurtapahtumien areena sekä liikunnan, urheilun, kulttuurin, viihteen ja matkailun kohtauspaikka.
ilo elämykset ihmisten kohtaamiset
suuret unelmat vastuullisuus kokemukset kestävä kehitys
yhteisöllisyys innostuneisuus
uusille sukupolville ketteryys asiakaslähtöisyys